www.quartermile.ws Forum

TUNING GUIDE - Main => VEMS, MegaSquirt, Omex, Motronic, Vipec, Autronic, Link ecu, NIRA & global EFI => Topic started by: gixer on August 10, 2009, 12:58:07 PM



Title: MegaSquirt_sekvencijalno paljenje i ubrizgavanje ?
Post by: gixer on August 10, 2009, 12:58:07 PM
Pitanje ,......

Pošto sam već uzeo MagaSquit MS II ( V 3.0 ), zanima me dali da naručim i modul za sekvencijalno paljenje i ubrizgavanje pošto Hayabusa poprilično vrti ( oko 11.000 o/min )?
Inače, na motoru već imam "CAM sensor".
Ima li netko ima iskustva sa uštelavanjem, MS-a sa sekvencijalnim modom rada ?

Hvala


Title: Re: MegaSquirt_sekvencijalno paljenje i ubrizgavanje ?
Post by: Bubba Zanetti on August 30, 2009, 10:50:47 AM
Pozdrav,

Mislim da ne bi trebalo biti problema u tvom slučaju - pretpostavljam da na radilici imaš ploču sa 4 zuba @ 90° te pick-up senzorom kao primary trigger, a secondary uzimaš sa CAM senzora.

Što se ostalog tiče treba ti MSnS-extra firmware, i možda koja sitna modifikacija na pločici.


Title: Re: MegaSquirt_sekvencijalno paljenje i ubrizgavanje ?
Post by: gixer on August 31, 2009, 12:38:25 PM
Hvala
Ovako, pošto imam dvije mašine, na jednoj (starijoj) je magnet sa 8 utora, a na drugom magnetu je trigger 24-1 (kod mene je trigger na magnetu od alternatora ).
Planirao sam koristiti ovaj 24-1 !?
Koje je tvoje mišljenje, dali da idem na sekvencijalno ili da ostavim wasted spark jer kaže David da njemu wasted spark radi bez problema do 13.000 o/min, a i meni netreba više.
Samo još moram "izmjeriti" bobine (COP)da vidim koliki ću dwell imati.



Title: Re: MegaSquirt_sekvencijalno paljenje i ubrizgavanje ?
Post by: Bubba Zanetti on September 05, 2009, 07:30:32 PM
2 gixer:

Što se tiče wasted sparka - ako možeš bez problema pogoniti bobine sa dovoljno malim dwellom do okretaja koji tebi trebaju - onda ni ne trebaš raditi nikakve prerade radi sekvencijalnog paljenja.


Problem paljenja kod visokih okretaja se zna desiti kod trigger diskova sa velikim brojem zuba - ali to možeš samo experimentom odrediti.


Title: Re: MegaSquirt_sekvencijalno paljenje i ubrizgavanje ?
Post by: Zeljko on September 05, 2009, 08:18:25 PM
Provjereno u vise navrata 60-2 je losa opcija.
Sve ipsod 30 zuba se prihvaca, ne samo kod MS vec i kod drugih SA jedinica.
Da netko krivo ne shvati, manje perepetija- iz naroda.


Title: Re: MegaSquirt_sekvencijalno paljenje i ubrizgavanje ?
Post by: fire on September 06, 2009, 03:25:41 AM
zasto 60-2 los kod visokih okretaja kod normalinih ecu-a?
na vemsu 135 zupca radi bez problema na 9000rpm.


Title: Re: MegaSquirt_sekvencijalno paljenje i ubrizgavanje ?
Post by: Zeljko on September 06, 2009, 08:45:32 AM
reci mi samo sto ce ti 135 zubaca? 60-2 cesto ima smetnje u citanju.
Dosta je i 4 +1 do 15000. sve tocno i precizno izracunato.


Title: Re: MegaSquirt_sekvencijalno paljenje i ubrizgavanje ?
Post by: DaviiD on September 06, 2009, 10:06:27 AM
Samo cu malo da pojasnim kako MS1, MS2 i VEMS citaju te zubove:
- Kod MS1 je svejedno dali je 60-2 ili 4-1. Mozda je i bolje 4-1, jer ima manje smetnji na ulazu. Na MS1 odredis trigger pozicije. Znaci da MS zna kad prodze 17 zub da je to recimo 60 stepeni ispred GMT. Tad pocnu izracuni za iskru (znaci koliko predpaljenja, dwell korekcija, ...). Od tad MS samo prati zube dalje, a ne radi nikakve korekcije (ako se recimo RPM naglo menja). On znaci radi iz 60-2 emulaciju na 4-1.

- Kod MS2 i VEMSa (i vjerojatno i ostali SA) radi neke korekcije napram tome kako brzo zubi prolaze. Tacan algoritam neznam, ali mogu pogledati u kod pa cu da napisem.

Sto Zeljko hoce da kaze da svi ti dodatni zubi nisu potrebni (recimo Subaru ima serijsko 12 zubova), jer kod dobrog SAja (koji ima dosta brz procesor da to sve izracuna) i motora koji ne menja okretaje za 1000 RPM u 0.00001 s dosta je i 4-1. Normalno ako je senzor dobar i dobro pozicioniran mozes citati i preko 200 zuba/rpm, ali sumljam da je preciznost veca kod 135 zuba napram recimo 60. Ali smetnje mogu biti vece.

Ja sam recimo na Alfi imao na MS1 60-2 (ali kako sam napisao to je isto kao 4-1). Kad sam podesavao paljenje sa stroboskopom sam gledao od 1000 do 7000 RPM i paljenje je bilo tacno. I sve to sa 4-1. A Alfa sa ITB se je brzo razvrtela.

Ako budes imao mogucnost usporedi 4-1 (ili 60-2) sa recimo tvojih 135, pa ces videti da neke razlike prakticki nema.


Title: Re: MegaSquirt_sekvencijalno paljenje i ubrizgavanje ?
Post by: fire on September 06, 2009, 10:28:58 AM
reci mi samo sto ce ti 135 zubaca? 60-2 cesto ima smetnje u citanju.
Dosta je i 4 +1 do 15000. sve tocno i precizno izracunato.
to je serijski trigger wheel npr na audima 2.2 5cyl.
Do sada nisam imao niti jedan trigger error s serijskim postavljem trigger wheelovima(makar bili 135, vecina 60-2). Ali s naknadno sam imao problema(npr na 5000rpm od vibracija senzor pocinje krivo ocitavati).
I najveca razlika ms i vems u trigger inputu je hardverska i zato nema problema niti s 200zupca ako netko napravi tako cudan trigger wheel. A niti s marelijem(8+2)
Po mome je najbolje ostaviti serijski trigger.


Title: Re: MegaSquirt_sekvencijalno paljenje i ubrizgavanje ?
Post by: Zeljko on September 06, 2009, 07:32:45 PM
Sve 5 to pokusavam i ja reci. ISkreno meni najmanje problema radi 30-2
s vibracijala ili bez njih.
LP