Originally posted by Zeljko
Jaketic Renato prodaje KUGEL ispravan 100%
sve se moze pa i MPTB staviti na turbo..
sto se tice blata i skakanja, apsolutno nece utejcati na rad IAW-a.
idemo redom sto je najbolje ocjenom od 1 do 5
1. IAW (inace EFI TB MPI sistemi)
2. Nista
3. KUGEL
4. Nista
5. Karbovi
Zeljko, ako ovako nastavis, pisaces ovakve postove do narednog veka.
Ono sto vecina ljudi naviknutih na karbove, i posebno one jako dobre karbove kao sto su na primer Weber 45 DCOE i slicni, ne razume je kako radi EFI (Electronic Fuel Injection) u odnosu na karbove.
Kada covek navikao na karbove sedne u slicno snazno vozilo sa EFI, garantovano se razocara. Sedi i ceka onaj sut u but kada se otvore druga dva grla, pa kada auto dobije raketni pogon.
Imao sam takav slucaj pre godinu i nesto dana. Dobar drugar, ima karbove. Sedne za volan, stisne gas i lepo mu se na licu vidi, sve ceka kada ce udar - a udara nigde. Kaze on meni, au, pa i ne ide ovo bas nesto, ja mu kazem sada pogledaj brzinomer. Smrznuo se kada je video koliko brzo je stvarno isao.
EFI je potpuno neuporedivo ravnomerniji u isporuci snage od bilo kakvih, bilo kako stelovanih karbova. Svaki karb, bilo koji, ima neku svoju zonu optimalnosti u kojoj je objektivno prakticvno isto toliko dobar koliko i EFI. Medjuti, kod karbova, ta zona optimalnosti je uska, i vrlo je spicovana, dok je kod EFI ona prakticno razvucena od ler gasa do limitera, jer EFI moze maltene beskrajno da se igra sa uzasno velikim brojem kombinacija goriva i vazduha. Karb o tome moze samo da sanja.
To je kljucni razlog zbog koga vlasnicima motora sa karbovima EFI nikada ne deluje zanimljivo na prvi pogled. Objektivno, nema onih munja i gromova kao kod karbova, i lagao bih kada ne bih priznao da i meni ponekada nedostaju. Ali, kada to pomislite, pogledajte prvo brzinomer pa onda nesto recite.
I kod najesktremenijeg moguceg tjuninga, EFI motori ce uvek imati nekih 10% ili tako nekako vise snage od bilo kojih i bilo kakvih karbova.
A sto se potrosnje tice, tu tek nema sta da se prica. Poznanikom motor od 1.5 sa 2x45DCOE u gradu poloce i do 22 litra ako je malo nervozniji sa gasom, a po proceni njegovog tvorca, ima oko 125 KS na zamajcu. Moj, sa 142 KS na zamajcu, popije 10-10,5 litara u normalnoj voznji, maksimalno do 14 litara kada se bas luduje. Ove brojke citiram, njih je merenjima dobio Nikola Radenkovic na voznji od preko 1.700 km dok je mapirao.
Da i ne spominjem digitalno paljenje, pa digitalnu kontrolu temperature motora, i tome slicno sto ide uz EFI.
Vreme je da karburatori predju u istoriju - hvala im, ali dosta je bilo.
Pozdrav,
Bandit1