www.quartermile.ws Forum
August 14, 2022, 04:53:05 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: e-mail: forum{et}quartermile.ws
 
   Home   Help Search Login Register Chat  
Pages: [1]   Go Down
  Send this topic  |  Print  
Author Topic: Servo Kocnica  (Read 15010 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Zeljko
Administrator
BARBA
*****
Offline Offline

Posts: 8577


AGA


WWW
« on: October 02, 2008, 03:13:04 PM »

Da li je tko voljan napisati sto zna kako radi servo kocnica, koje su njene prednsoti, mane?
Primarne i sekundarne karakteristike, glavna namjena i sve sto onda jos donisi za sobom.

Kako neke nedostatke rijesiti?
Kakvo je SERVO inace po zancenju - povjest rijeci.


« Last Edit: October 02, 2008, 03:15:13 PM by Zeljko » Logged

The First, DASTEK UNICHIP TECHNICALLY THE BEST; If you need more POWER, you need more AIR(cmf)
crank
BARBA
*
Offline Offline

Posts: 2560


lovački pas


WWW
« Reply #1 on: October 02, 2008, 07:42:23 PM »

SERVO UREĐAJ ILI POJAČIVAČ KOČENJA


Ovaj uređaj je dograđen na hidraulički sustav kočnice i kompatibilan je sa kočnim sustavom. U slučaju bilo kakvog kvara na servo uređaju, hidraulički sustav i kočni sustav u cjelini će i dalje raditi. Kod ovoga se mora dati posebno objašnjenje kako ne bi došlo do zabune ili krivog razumijevanja. Ispadom iz funkcije servo uređaja kočnice kočni sustav će i dalje raditi samo će efikasnost i komfor prilikom kočenja biti znatno slabiji.

Poznata je činjenica da prilikom kočenja koristimo vrlo malu silu kojom djelujemo na pedalu kočnice, to je samo prividno jer se za ostalu razliku u sili kočenja brine servo uređaj. Prestankom rada servo uređaja biti će potrebna puno veća sila kojom treba djelovati na papučicu kočnice da bi se ostvario potreban efekt kočenja. Kočenje bez servo uređaja najbolje je shvatiti i osjetiti kada se u toku vožnje ugasi motor (ovaj test napravite na mjestu gdje nema prometa), u ovom momentu trebati će višestruko veća sila na pedali kočnice nego kada kočimo uz pomoć servo uređaja kočnice.

Servo uređaj kočnice je po principu rada isti kod benzinskih i kod dizel motora , razlikuju se samo u jednom detalju, kod benzinskih motora za stvaranje podtlaka nije potrebna vakuum pumpa (dekompresor) dok je kod dizel motora navedeni sklop neophodan za funkcioniranje servo uređaja, kod benzinskih motora koristi se podtlak u usisnom kolektoru.


Princip rada servo uređaja kočnice zasniva se djelovanjem podtlaka na glavnu membranu uređaja. Sustav se aktivira već pri prvom kontaktu s papučicom kočnice. U tom trenutku na servo uređaj djeluju dvije sile u istom pravcu i to sila s kojom vozač djeluje na pedalu kočnice i sila koju stvara uređaj pod djelovanjem podtlaka

Servo uređaj je fleksibilnim cijevnim vodom direktno povezan s usisnim kolektorom koji je pod stalnim podtlakom sve dok radi motor. Kvarovi na uređaju su vrlo rijetki, a ako se i pojave onda je problem uglavnom propuštanje na priključcima na samom kućištu uređaja ili na usisnom kolektoru. Oštećenje glavne membrane uređaja može nastati i prilikom propuštanja kočne tekućine iz glavnog kočnog cilindra, tada ulje za kočnice direktno ulazi u kućište servo uređaja i oštećuje spomenutu membranu.

Princip rada servo uređaja kod dizel motora je isti kao i kod benzinskog, razlika je jedino u vakuum pumpi koju koristi dizel motor. Vakuum pumpa se nalazi direktno na motoru a pokreće se direktno preko bregastog vratila, pogonskog lanca, može biti smještena u sam blok motora , ovisno o tipu vozila i proizvođaču. Održavanje vakuum pumpe praktički nije potrebno jer je tehnički izvedena kao centrifugalna pumpa s promjenjivom geometrijom rotora. U praksi se može vidjeti i membranska vakuum pumpa koja se sve manje koristi jer je potrebno više brige po pitanju održavanja iste .
Logged

Stealth
Titanium
Tuner
*
Offline Offline

Posts: 680


« Reply #2 on: October 02, 2008, 08:29:54 PM »

Servo po znacenju...znaci "sluga" ili "usluzno"...u nekoj terminologiji "pomoc", uglavnom talijani koriste terminologiju Servosterzo to bi bilo za servo volan...ili laicki prevedeno pomoc pri skretanju...to se odnosi i na kocnice...
Logged
Zeljko
Administrator
BARBA
*****
Offline Offline

Posts: 8577


AGA


WWW
« Reply #3 on: October 02, 2008, 10:10:53 PM »

Opisano je previse povrsno.
Jos nismo ni dobili trecinu potrebnih odgovra.
Dajte malo vise.. ja nemam trenutno mogucnost pristupu nekim knjigama.

Molim da se razotkrije primarna stvar, sekudanrna je opisana dobro.
o primarnoj nemamo ni rijeci niti slova.

Logged

The First, DASTEK UNICHIP TECHNICALLY THE BEST; If you need more POWER, you need more AIR(cmf)
Zeljko
Administrator
BARBA
*****
Offline Offline

Posts: 8577


AGA


WWW
« Reply #4 on: October 07, 2008, 03:27:05 PM »

Crank ima ocjenu 3 zbog opseznosti opisa.
Stelath ima isto ocjenu 3 radi preciznosti i sazetnosti.

Dakle ovako:
Da bi kocnice u dansnje vrijeme kocile s sto boljim karekteristikama Servo pojimanje, znajcenje dolazi na drugo mjesto.
Prvo mesto uzma princip rada kocnice tj sto bolje performanse.
Da bi sistem ipravno kocio i "pravovremeneo" odreagirao u sto kracem mogucem roku moraju biuti zadovoljena minimalno dva uvjeta a to su
1.BRZINA
2.Trenje (toplina)

Brzinu ostvarujemo uz pomoc servo membranskog mehanizma a trenje ostvarujemo isto tako.

shvatili? daljnja pitanja i nejasnoce?

Sto se dogadja prilikom stitskanja papucice kocnice u servo sistemu.
Sturo objasnjenje:
pritiskom papucice otvaramo ventil u servo plucima koja ragira vrlo brzo i naglo a namjera je da zbog te brzine i zile (eksplozivnosti) ocisti plocicu i disk od raznih cestica te i ZAGRIJE PLOCICU.

Uglavnom sam predocio sve oko rada i namjene.

Da bi se rijesila stabilnost tlaka tj razliek tlaka i dobila uvjek isti rad kocnice moguce je kao sto je na nekim automobiliam postavljeno elektricno pumpanje zraka, stvranje razliek tlaka u otnosu trenutnog ambijentalnog, i dalje pozitivnog.
Nema vakuma, VAKUM JE 0,000 bar

ili mehanickog cesto rijesenje na DIESEL motorima.

Obadva rijesenja se mogu koristiti na trkacim automobilima.

Sumiranje:
Cilj je dobiti sto brze vrijeme rakcije kocenja te postizanje efikasnosti - perforansi.
NE postoji niti jedan solo mehanicki sistem koji moze zamjaniti ili se pribliziti servo sistemu.

NA trkama se cesto eliminira zbog nestabilnog tlaka u servu sto daje neprecizno kocenje.
nekad premalo nekad previse..

S dobrim sismom mozemo puno kasnije kociti a dobiti isti efket... skupljati stotinke samo na vremenu dok kocimo i kasnije pustamo papucicu gasa...

Kocenje s mehanickom jha zovem natezno pripremno kocenje.. mnogo ranije se mora kociti da bi se zagrijele plocice i poceo efekt kocenja..
« Last Edit: October 07, 2008, 03:31:46 PM by Zeljko » Logged

The First, DASTEK UNICHIP TECHNICALLY THE BEST; If you need more POWER, you need more AIR(cmf)
Pages: [1]   Go Up
  Send this topic  |  Print  
 
Jump to:  

Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2011, Simple Machines LLC