Evo nešto za ljubitelje 10MW+ motora - nisu doduše trkaći, ali imaju stvarno sve što možeš poželjeti:
- turbo i mehaničko prednabijanje sa 3 bara+ boosta i chargecoolerom,
- pneumatske opruge ispušnih ventila,
- hidrauličko aktiviranje ventila,
- varijabilni timing ubrizgavanja,
- 2 injektora po cilindru,
- datalogging svih parametara sa apsolutno svim mogućim zaštitama & alarmima, itd, itd...
Sulzer 8 RTA 62 U in all its glory:

Inspekcija ležaja na B&W motoru:

Glavni pick-up za signalizaciju broja okretaja (broji zube zamašnjaka) te odmah pored njega safety pick-up - osim njih postoje još dva extra:

Jedan mali segment automatike:

Elastični svornjaci za zatezanje košuljica:

Sjedišta ventila te ispušni ventili:

Screenshot ispušnih temperatura glavnog motora:

Nagoreno čelo 560mm klipa:

Kućište ispušnog ventila:

Glava Sulzerovog motora:

Rezervna stapajica:

Svaka turbina ima svoj usis vanjskog hladnog zraka - pravi CAI:

Ovo je po mom ukusu - kontrole boosta nema - wastegatea nema, turbina je proračunata za jedan režim (max.snagu) - s obzirom da je inercija rotora prilična, a radi se o 2-taknom motoru, odmah na startu samog motora dva el. blowera od 50-ak KW počinju ispiranje cilindara do cca 0.4 bara boosta tad se automatski isključuju bloweri te ispiranje preuzima Mitsu turbopunjač (ovaj je čak malo veći nego portani Mitsu TD05H-16G):


Chargecooler je poveći i teško bi se mogao negdje pričvrstiti sa duct tapeom & vezicama s obzirom da sama jezgra ima oko 1 tonu, dobra je stvar što je gotovo svugdje instaliran U-manometar za mjerenje pada tlaka prije & poslije chargecoolera:


Jedan od dva električna blowera (el. supercharger):

Kompletan motor - 3 razine:

Inspekcijski otvori na karteru:

17.7 MW na 113 RPM :-)

Brojač okretaja sa 2 skale(naprijed/nazad), s obzirom da se ovdje radi o motoru sa prekretom:

"Chris-marine", odnosno alat za brušenje ispušnih ventila - uobičajena alat na praktički svim brodovima:

